ההבדל בין וויתור לצבירה בזוגיות – הרב אייל אונגר

הרב אייל אונגר 2 Comment on ההבדל בין וויתור לצבירה בזוגיות – הרב אייל אונגר
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אנשי מקצוע יודעים שסוגיית הוויתורים בזוגיות היא סוגיה מסוכנת ורגישה מאוד, בעיקר כי לא פעם אנחנו מתבלבלים בין וויתור לבין צבירה. קחו את הסיפור הבא: בעל אמר לאשתו שהוא יחזור מוקדם הביתה דבר שלא עלה בפועל בסופו של דבר. מאחר והאווירה הייתה טובה, העדיפה האישה לוותר ולהבליג, אך אחרי כמה פעמים נוספות שבהן הדבר חזר על עצמו, היא התפרצה עליו, תוך כדי שהיא מזכירה לו את שקרה לפני שבועות מספר.

הבעל, מצידו, מרגיש כי המריבה היא מחוץ לכל פרופורציה, היא מתעצבנת, צועקת ומבקרת והבעל לא מבין! ואז… האישה גולשת אל נושאים אחרים בנישואין: היא מזכירה לו איך הוא לא קיים הבטחה בפעם אחרת ועוד כמה דברים, והוא מרגיש שהוא לא מבין מאיפה זה בא לו עכשיו, מה הקשר למה שקורה כעת?

כאשר ננתח את המקרה, נשים לב שבפעמים הראשונות שבעלה לא עמד בהבטחה שלו היא האמינה שהיא ויתרה לו, אבל היא לא ויתרה אלא צברה עוד ועוד ולבסוף זה התפרץ במריבה האחרונה. אם היא באמת הייתה מוותרת אז זה היה נשכח רגשית כבר אז, וזה בטח לא היה מטריד אותה כעת, אבל כנראה שהיא לא באמת סלחה, היא בסך הכול צברה.

המקרה מלמד שבזוגיות צריך לוותר פחות. אני לא מתכוון שאנחנו צריכים להפסיק להתחשב בבן הזוג, הכוונה היא שכשמשהו מפריע לנו, כדאי וחשוב לדבר על זה על מנת שלא נצבור תחושות רעות פעם אחר פעם, שימלאו אותנו ברגשות שליליים אשר יתפרצו בוויכוח הבא מחוץ לכל פרופורציה.

מכאן שאם אנחנו רבים מחוץ לכל פרופורציה זה אומר שכנראה צברנו הרבה מידי, וכאמור, ההוכחה לכך מתבטאת בוויכוחים שלנו עם בן /ת הזוג, שמתחילות בנושא המריבה ועוברות במהרה לאזכורים של פרשיות שונות שהתרחשו במהלך הקשר שלנו, ושאינן רלוונטיות לריב העכשווי.

מחקרים כיום מראים ש-70% מהזוגות רבים סביב אותו נושא במשך 4 שנים. אחרי 4 שנים הנושא מתחלף, אבל את כלי התקשורת והדרכים הנכונות לנהל דיאלוג הם לא החליפו ולכן רק הנושא יתחלף אבל לא אופי המריבה בין שני בני הזוג.

אחד הכלים שחשוב להשתמש בהם על מנת לנהל תקשורת נכונה ודיאלוג פורה זה למצוא זמן מתאים לדו שיח, כי מאד יכול להיות שכעת מפריע לי משהו אצל בת הזוג שלי ואני אמון על כך שאם אני אוותר יותר מידי, אז אני אצבור כעסים מיותרים, שעתידים להתפרץ בעתיד. בספר ויקרא כתוב "לא תשנא את אחיך בלבבך". הרמב"ם מסביר שאם יש לך משהו בלב על החבר שלך, אל תשמור את השנאה בלב, תמצא זמן מתאים ודבר אתו עד שיתלבנו הדברים.

 

הרב אייל אונגר: מזכירות 054-8477627

לרכישת ערכת שלום בית 1-700-500-024



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מאמר מרתק כרגיל.

    אם אפשר לבקש מרדיו קול חי – הרדיו "המכובד" – עוד שעה עם הרב ד"ר אונגר מעבר לשעה שיש לו בימי רביעי ב22.00
    מדובר בחסד אמיתי שהוא עושה עם הקהל רב המאזינים שיש לתוכנית הנפש בראי היהדות

    תודה

  2. 1

    הדברים הכתובים בכתבה יוצאים מתוך הנחה שכאשר מדברים עם בן הזוג-הבעיה נפתרה.
    המציאות שונה מאד!
    מה אז?